>

Blog Muka Baru

^_^ Salam

           Waa..blog aku hri ni byk tukar2..muka baru la katakan..byk btul d tukar..tu bkin berat blog aku..nanti aku buang mana2 yg nda patut..apapun terima kasih kpd kwn yg bntu aku dlm melawakan blog ni..hehe..eceh..byk jgak link2 aku dpt..n byk jgak org aku follow2..dulu fb ja update2..ni BLOG dahh..heheh..gila blog la katakan..walau papun..bialaa simple..xmau la tlmpau semak...eheheh

            Yg pnting mo try byk follower..lpas mo tlong tasa promote blog dy..cayalaa..bek follow blog tasa..cntik..ehehehehe..lau udh baca blog ni alaa jan malu jan segan follow ar..ehehe..

^_^ bubye...

NostalGia Ku bsamA Shbat Ku


Gmbr ni tym aku gan kwn2 pegi kem tntg agama jgak la  . tp aku lupa dah ap nma program ni . .tp yg pnting program byk bg motivasi, ceramah, nasihat yg msi aku ingt . . tp ptama-tama, aku mo knl lu kgkwn aku  . yg hjung sblh kiri, najihah (anne), atiQah (t_Qah), tgh2 tu ndatau la sepa =P hahaha . .aku la tu . yg tggi tu syahirah( wikkiey) n last nor azieamirah (mirazzzzzzzz) . Best program . . mana x nya, 5one la bh pling unggul..sporting bh . .siok . Baju lg menawan . snang org knal . simple tp cantek gitu . Nmpk x d gmbr tu KAMI DENGAR KAMI PATUH tu la slogan kmi d program tu . . best sgt . 

tp..bkn kmi be_5 ja . ad lg putra2 nya . .jap..


Ni la putra kmi . kacak lg bgaya . . hahaha . . dorg ni always guna bju ni . tym program  , mklumla tmpat ni sjuk tgk la d blkang, Gunung Kinabalu . ehee...sjuk sgt  .kmi pun tidur tnpa kipas . . mmg bgusla org yg tahan sjuk . kmi ni skolah kmi b'iklim pantai . pnaz bh. . ehehe . . skali d tmpat sjuk . naa, haha . .putih trus bh . . muka pun nda b'mnyak . (smpat lg) . .

Ni kwn2 kmi . dri skolah lain . Smakk. Tunas. Semekar. TDM. Tun Said
Dan ntah lupa udh . 

ni gmbr kmi kmpul . haha siap ad nama lg . rndu sgt2 saat ni



ni aku yg gmbr . cantik kan ciptaan Allah . subahanallah . =)


ni tym destinasi takhir kmi . d RUMAH TER BALIK . hehe

ni jaalaa coretan aku . . yg pnting aku ndakan lupa progran ni. . heehee .  ^_^ salam . 




Ya Allah . . Betapa Byk Dosa Telah Ku Buat .

 ya Allah ya Tuhanku . ampunila dosa2 ku ya Allah . . bersihkan la htyku ya Allah, bersihkan la mataku dri ap yg telah ku lihat, terlihat, akan terlihat ap2 yg di murkaimu ya Allah . .bersihkan la telingaku dripada mndgr ssuatu yg bruk dan ssuatu yg tdak ptut aku dgr mhupun tlh ku dgr dan akn ku dgr ya Allah .. Ya Allah ya Tuhanku, Kau bersihkanlah tangan kakiku dripada mmbuat pkara yg mmbuat Engkau Murka ya Allah . yg tlh ku buat atau yg akn t'niat d hty ku untuk mmbuat dosa ya Allah ..

  Bersihkanlah tubuh bdan ku dripada ap yg tlh ku buat dulu . ya Allah sesungguhnya Engkau Maha Pengampun Dan Maha Penyayang ya Allah . . Aku telah membuat dosa kepada seorang Hamba Allah yg ku selalu fikir yg diala yg pling ALIM d klngan wanita . . pd hakikatnya aku hnya sakit hty dgn ap yg tlh dia wat kpdaku . .mgkhinatiku ya Allah . . kalau sekiranya dia bhaty mulia dan benar2 ikhlas mjadikan ku kaka angkatnya aku trima ya Allah . . cuma hty ku, tamak haloba ku, sifat brukku yg mhantui dan kmbali mghntui ku ya Allah akibatnya aku mmbuat dosa kpdamu , , aku bsngka bruk kepadanya . pdahal dy sorg yg baik ya Allah . .

Kalau sekiranya dy mcintai hamba Allah itu, Engkau dekatlah dirinya kepada sang teruna itu meskipun hty ku sakit dan derita, ,Demi Allah aku memang syg kepada sang teruna itu tp btul ap yg Hamba Allah itu katakan . .ya Allah,,ap yg telah ku buat ya Allah , , adakah aku msih berstatus ISLAM yg sebenar dan sejati atau disebaliknya aku hnya ISLAM ATAS PADA NAMA . . ya Allah ampunila dosa2 ku ya Allah . . DemiMu, HambaMu itu adalah seorang yg baik cuma sifat sngka brukku, tamak haloba ku, fikiran jhat ku yg mmbuat aku mmbenci dia ya Allah . tp skrg prasaan itu sdh hlang . .

Aku yg ptut brbh wlupn aku mmg sdh brbh bkn aku yg dulu yg d gumpali dgn dosa2 yg mggunung . tetapi skrg aku mencari AKU . di mana hlangnya tdung labuhku ya Allah, di mna hlangkan sifat lmbutku, sifat kperempuananku ya Allah . d mna iya . .aku perlu mncari blik diriku yg dulu bkn pd 2012 . bkn.....tetapi diriku yg mci bersih dri cinta nafsu, cinta mnyet, cinta yg blum pasti mjdi jdohku ya Allah . Adakah taubatku dpt Engkau trima ya Allah?? Aku mgaku, aku hnya sorg hmba yg hina..jhat..sngka bruk, sorg yg pnipu, diriku tdak bersih lg . bkn mksudku hilang daraku  .. bkn....mksudku diriku kotor dgn dosa2 yg tlh ku buat ..

Aku bribadah kpdamu hnya krna Takut kpadamu ttpi hty bkn mghadap kpdamu ttpi hnya mgisi 5 wktu solat itu bkn aku mhayati ibadah itu, khusyuk, malah fkiranku menerawang ya Allah . adakah aku adalah seorang yg munafik???ya aku mmg takut azabmu tetapi takut itu hnya smntara .. ttpi dosa ttpku lakukan . .insaf hnya sketika . ya Allah . . msihkan ad pluang tuk aku taubat kpdamu ya Allah????kalau sekiranya dia adalah jodohku, Kau dekatkan la dirinya kepadaku tetapi klau bkn dia jodohku, Kau jauhkan la dirinya drpada ku dan smoga HambaMu itu adlh jodohnya kerna HambaMu itu sungguh cinta kepada dia . Aku??masaku hnya tuk mdekatkan driku kepadamu ya Allah .

Aku tdak mahu kuburku nnti dpnuhi dgn air yg bruk, tanah yg bsuk, brsih dripada binatang2 buas, memang Nerakala palingku takut tp azab kubur dulu yg mdahului azad di neraka . .azab kubur la yg mmbuktikan btapa skitnya yg mgmbrkan kdaan di neraka . tp azab neraka adlh lbih pdih dri azab kubur . .ya Allah..amalku blum lg cukup untuk brhadapan kepadaMu ya Allah . pnjgkan la umurku ya Allah . Kau rapatkan la Ukhuwah di antara aku dgn kluargaku mahupun yg angkat dan yg kndung . Kau dekatkan aku dgn sahabat2 ku, Kau dekatkan diriku dgn guru2 ku ,Kau dekatkanla diriku dgn hamba Allah itu . dekatkanla diriku kepada DIRIMU YA ALLAH . .. berikan aku masa ya Allah . .untuk memulihkan diriku yg lemah iman ini ya Allah . .

Rapuh. . . . . . .

2013!

^_^ Salam . .

          Nda sdar plak yg skrg ni  sdh 2013 . . tua sdh aku ni . . so umo aku pn mlnjut . hehe . . 17 ke 18 thun . . ehee . . mkin bsar plak aku ni  , ,ndapa . yg pnting aku ENJOY!! . . btw aku kna tnamkan azam bru . .ap ar?? Aku pn ndatau la pa zam bru aku ni . . ni la ni nda tetap pndirian . .farah ain , farah ain . .insyaAllah . dlm diri akn brazam, DIRI AKU BUKAN YG 2012 TP AKU ADALAH AKU YG SEKARANG . .yg pnting aku mo jd pmpuan yg sntesa mncari KEREDHAAN dan KEBERKATAN . .

          Wlupapun . . aku sdng mncari sesuatu yg hlng . . tp aku ndatau pun ap yg hlng tu  , , CINTA?? ntahla . aku pun ndatau . . adalah aku truskan ja tnpa cinta n truskan jd SINGLE? . .dri aku ja tu . . ap yg pnting aku mo HAPPY . .

K la tu jala . . heee . . . pndek plak hri ni kan ndapala . . len hri aku ksi pnjg ja ceta tu k . . ^_^ . . ehee . .
WASALAM........

Hak Milik Terpelihara ^_^ dijaga Milik Ain