>

Muhasabah Diri


Dalam kembara remajaku ini,
Aku pendusta yang nyata andai ku katakan,
Perjalananku ini tak pernah diuji,
Jiwa dan hati sentiasa bebas dari bisikan kenistaan.
Tapi sampai bila harus aku berterusan begini?
Terus bernafas dalam kepuasan nafsu remajaku,
Terus tegar menghirup manisnya maksiat yang menipu,
Yang mengheret aku untuk lebih jauh dari penciptaku.
Aku terus leka dan selesa dibuai hidupku,
Sedangkan zina , buang bayi dan keruntukan akhlak remaja,
Sudah menjadi hidangan wajib di dada dada akhbar.
Kepada siapa harusku tudingkan jari untuk bertanggungjawab?
Syukur pada Rabbi,
Kini baru kusedar,
Aku sebenarnya sudah lama terlena dalam mimpi yang melekakan,
Nyenyak didodoi dalam zon selesa ciptaan orientalis
Hingga aku langsung tak hiraukan kebejatan generasiku.
Ayuh sahabat-sahabatku keluar dari kepompong kealpaan,
Dunia yang tenat ini perlukan kita untuk digegarkan,
Agar syabab harapan umat tidak terus melayu.





Dunia Ain berwajah Baru

Ain yang Melating

Hye sumaa..... maaf laa... ain ni bru mncul dlm Dunia Blogger ni.. msti kgkwan suma mnanti2kan crita baru kan?? hehe.. atau ain ja yang perasan.. hue.. terlampau busy la kawan..❀‿❀  
Kgkwan ain ni suma okay ka? sihat ka?.. hehe.. ni pun ain saja mau luangkan masa bersama 
Dunia Ain ni.. rindulaa.. lagi pun, blog ain ni MUKA BARU dah,, kiut dah.. mcm ni (。◕‿◕。)..
kiut tak?? Untuk pengetahuan sumaa, ain masuk form 6..xtau la kenapaa...tapi dah dekat exam dah.. Org tgh study , ain update kat blog plak..ain2.. dah stdy laa syariah... Ain ambk kelas Usuluddin. Agama laa bgitu.. ada Syariah , Pengajian Am, Muet, Bahasa Arab.
tu la subjek2 ain. Sikit kan?? jgn pandang sebelah mata (゚▽^*)   .. Bnyak sgt crita yg ain mau kongsikan gan kamu suma.. hehe.. banyak sgt.. mau kongsi ilmu dengan kamu suma..walau apapun, yang nak PMR , SPM, STPM tu termasuk ain... exam bulan depan..jgn lupa stdy yaa.. <【☯】‿【☯】>.. kasi gempak gitu.. ala ain ni pandai ja cakap..
in shaa Allah..dicubaa... jgn lupa komen jee... cbox wit ain ka,, apa2 jaa... 


Ain rindu gan blog ain ni..tu laa.. k laa.. t lg kita borak yaa... XOXO OPET..




Hak Milik Terpelihara ^_^ dijaga Milik Ain